Sunday, February 8, 2009

Rejim Israel Biadab

Semalam aku ada terbaca artikel pasal konflik Israel-Palestin, aku sebenarnya tak tahu sangat apa punca utama konflik ni berlaku. Yang aku tau orang Yahudi ni memang sangat memusuhi umat Islam, sebab tulah diorang nak hapuskan mereka. Padahal sebelum ni nasib orang Yahudi ternyata begitu buruk dan mereka bertebaran ke mana-mana sahaja wilayah yang boleh mereka diami dan terokai. Sehinggalah pada zaman Khalifah Usman, orang Yahudi dibenarkan mendapat perlindungan dengan membayar cukai. Mereka dibenarkan mencari rezeki dan hidup seperti kaum lain dan diberi layanan yang sama dengan orang Islam.

Tradisi mulia ini sebenarnya dimulai oleh Rasulullah SAW. Ketika baginda membentuk Negara Islam Madinah, orang Yahudi tidak pernah disisihkan, malah mendapat hak dan layanan yang sama seperti rakyat Negara yang berdaulat. Kaum Yahudi ni MMG X MENGENANG BUDI, SETELAH DIBERI LAYANAN YANG BAIK, MRK MASIH MAHU MENGHAPUSKAN ORG ISLAM..KEJAM SUNGGUH…HU2..
Sama-samalah kita berdoa utk saudara-saudara Islam kita di sana.


semangat kanak-kank kecil ini memperjuangkan keamanan

Ya Allah,
Jika Kau ingin kan,
pasti dpt Kau telengkupkan bumi Israel,
pasti dpt Kau hapuskan Yahudi.
Kerana Engkau Tuhan Maha Perkasa,
segala sesuatu sujud pada-Mu.

Namun mari direnung bersama saudara ku seIslam,
adakalanya kejadian seperti ini tetap berlaku,
adalah kerana Allah itu menegur kita!
apa tidak malu kita?
Allah itu menegur kita.

Saudara kita bermati-matian,
sedang kita di sini memboikot pun di pandang dgn remeh!
ingatlah anak2 kecil yang kelaparan di Palestin, yang menangis meraung kehilangan ibu yang selalu menyuap
kita pula di sini dgn lahapnya menyuap makanan yang berakar umbi di amerika
Laknatullah Amerika!

Ingatlah Sabda Rasulullah kepada Khabab...
"Wahai Khabab, pejuang sebelum kita iaitu para nabi, ada yang ditanam di dalam lubang dan digergaji dari atas kepalanya sehingga terbelah dua badannya. Ada yang disikat dagingnya dengan penyikat besi. Namun semua itu tidak menyebabkan dia berganjak sedikit pun daripada agamanya dan daripada keyakinannya. Wahai Khabab, Demi Allah, Allah akan memenangkan agama ini Sehingga nanti seorang boleh menunggang kenderaan seorang diri berjalan dari Sanna' sampai Hadramaut. Tidak ada yang dia takut melainkan Allah, aman perjalanannya, tetapi kamu semua mahukan kemenangan yang segera"

Doakan saudara kita di Palestin yang berjihad itu jika menemui ajalnya dia dalam keadaan Syahid. Bi idznillah! Allahuakbar!


1 comment: