Monday, February 9, 2009

MUSIM SEJUK MELANDA USIM????

Assalamualaikum,

Pertama sekali, saya ingin mengucapkan terima kasih kpd semua pengunjung yg sudi mengunjungi blog saya…hari ni saya ada sebuah cerita yg ingin dikongsi bersama,cerita yg agak pelik jg,tp mungkin bg sesetengah orang cerita ini mungkin tak berapa pelik,tp tu sume terpulang kpd penilaian masing-masing,bak kata pepatah, tepuk dada tanya selera,hehe..haa ceritanya mcm ni, walaupun USIM terletak di garisan khatulistiwa, namun USIM kini seakan-akan berada di musim sejuk, kenapa?apa yang peliknya? Jika dikaji, cuaca skrg mmg panas, tapi sesetengah daripada mahasiswa Usim kelihatan seolah-olah kelihatan sejuk. Buktiya apabila kebanyakan daripada mereka memakai sweater ketika waktu panas tak kira ke mana sahaja mereka pergi, ke library, ke café, ke klas or ke mana shj. Ble ditanya adakah mereka sejuk,mereka menafikan,tapi masih memakai sweater. Pelik kan? Dulu, semasa keluarga saya or sape2 yg dtg ke sini, mereka pasti bertanya mengenai hal ini. Mereka pun seolah-olah pelik. Tapi mungkin perkara ini dah menjadi trend di kalangan mahasiswa di sini…tp adakah ianya sesuai dipakai pd waktu2 panas?adakah panas itu merupakan satu kesejukan buat warga Usim? He2,fikir-fikirkanlah…

5 comments: