Saturday, January 24, 2009

Salam untuk semua.......
Ingatkah lagi kita pada peristiwa yang terjadi pada 6 Dis 2008 di negara kita ini..peristiwa yang mengejutkan ramai pihak. peristiwa apa lagi kalo bukan TRAGEDI TANAH RUNTUH BUKIT ANTARABANGSA. Di mana pun kita tinggal, kita terdedah kpd bencana alam. Tinggal berdekatan dgn laut terdedah kepada hakisan pantai. Tinggal di tanah daratan terdedah kpd banjir. Tinggal di kawasan tinggi terdedah kpd tanah runtuh.
Tapi bencana alam tidak selalu berlaku. Ia hanya berlaku di kala2 tertentu, di tempat tertentu & kpd org2 tertentu. Ia akan menimpa terutama kpd org2 yg lalai.
Inilah dia tanda2 kehidupan manusia kat dunia ini dipantau oleh Yang Maha Berkuasa (bukan pihak berkuasa!) Iaitu yg memberikan kehidupan & menurunkan rezeki kpd sekalian makhluk-Nya. Semoga apa yang terjadi menjadi satu titik permulaan untuk kita menginsafi diri bahawa kita hanyalaah makhluk yang lemah&kerdil..Tiada siapa yang mampu melawan kuasa Allah..Allah itu Maha Berkuasa Ke Atas Sesuatu........
Maka carilah rezeki drp sumber yg halal. Jgn la hidup terlalu menurutkan hawa nafsu & melampaui batas. Ingatlah selalu bahawa kejayaan & kekayaan yg kita miliki bukan tanda kita hebat. Tapi dgn izin Allah semata2.
Tingkah laku, moral & akhlak diri hendaklah dijaga selalu. Hidup jgn terlalu pentingkan diri sendiri sehingga mencemar & merosak alam sekitar.

3 comments:

  1. wah....dah siap rupenye blog dia...

    ReplyDelete
  2. hai...betul cakap ita tu...semua ni dugaan..moga2 mereka akan tersedar dan insaf...jgan luper bagi komen yer...

    ReplyDelete
  3. betul ckp noree tu..semua ni dugaan hujung dunia..

    ReplyDelete